泣けない辛さ

泣けない辛さ

 

これはなかなか周りにはわかってもらえません。

別に泣かないでおこうと思っているわけではないんですが、泣こうとすると顔がこわばってしまうのです。

 

 

しゃべれない辛さ

 

別にしゃべりたくないわけではないんです。

しゃべりたくて、ここまで思いはつのっているんだけど、どうしても声に出ないんです。

 

どうしてこんな自分になってしまったんだろう。良くわかりません。

誰が悪いとか言うものではないのだけど、

まるで昔話で、魔法にかけられて石にされてしまったように、表情も身体も固くなって身動きができない。

 

この辛さをわかってほしいと思うけど、分かってもらってもどうしようもない。

 

かけられた魔法は自分の力で解くしかない。

 

でもどうしても泣けない、しゃべれない。

 

そういう思いをしているだろう彼女に、ただ一緒にいるだけの私でした。

 

コメントをお書きください

コメント: 2
  • #1

    Felix Sampson (土曜日, 04 2月 2017 01:59)


    Hey There. I found your blog using msn. This is a very well written article. I'll make sure to bookmark it and come back to read more of your useful information. Thanks for the post. I'll definitely return.

  • #2

    Roger Gruner (月曜日, 06 2月 2017 05:32)


    When I initially commented I clicked the "Notify me when new comments are added" checkbox and now each time a comment is added I get three emails with the same comment. Is there any way you can remove people from that service? Thanks!